سیاست مرجوعی و عودت
سیاست مرجوعی و عودت فروشگاه اسپات کالا
آسودگی خاطر و رضایت مندی مشتریان همواره از اولویتهای اسپات کالا بوده است و اسپات کالا در این راستا میکوشد تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد. با وجود این ممکن است مشتریان محترم پس از خرید، با مسائلی روبرو شوند که درچنین مواردی خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است.
محصولاتی که به در خواست کاربر بیمه می شوند( محصولات شکستنی) ، لذا محصولات شکستی را قبل از تحویل از پست از نظر شکستگی ظاهری بررسی و پس از تایید سلامت فیزیکی تحویل بگیرید // لذا پس از تحویل هر گونه شکستگی ظاهری به عهده خربدار میباشد و باید از سامه پستی اقدام به شکایت و دریافت خسارت توسط خریدار شود.
سامانه ثبت و پاسخ گویی شکایات پستلطفاً توجه داشته باشید:
* توجه داشته باشید هزینه های جابجایی مربوط به پست و تیپاکس و چاپار به هیچ عنوان قابل برگشت و عودت نمی باشد. شما میتوانید محصول خود را از طریق دریافت حضوری دریافت یا مرجوع کنید.
هرینه ارسال محصولات برگشتی یا مرجوعی به عهده خریدار میباشد. (محصولات ارسال رایگان نیز در صورت عودت هزینه ارسال طبق تعرفه روش ارسال از مبلغ محصول کسر میگردد)
شرایط بازگرداندن محصول
برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی محصول و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
– این سرویس اشکالهای فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه محصول و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از محصول ایجاد شود، را شامل نمیشود. استفاده نادرست پس از تحویل محصول مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راهاندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفادهی غیر و متفاوت با توصیه سازنده محصول (قید شده در دفترچه راهنمای محصول) را شامل میشود.
اگر محصولی خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وبسایت مغایرت داشته باشد;
– وجود مغایرت یا کسری اقلام همراه محصول ، باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت محصول، به واحد خدمات پس از فروش آنیشاپ از طریق تلفن اطلاع داده شود.
– اگر مغایرت، بدون استفاده از محصول قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید محصول در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
– عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با محصولی اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمیتوان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات محصول، مشخصات فنی درج شده در وبسایت است.
– در صورتی که امکان تشخیص مغایرت، بدون باز کردن بستهبندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که محصول از حالت اورجینال یا بستهبندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
– در صورتی که امکان تشخیص مغایرت و کسری اقلام همراه تنها با باز کردن بستهبندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که محصول در کارتن یا جعبه اصلی خود به اسپات کالا بازگردانده شود. برچسبزدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی محصول و یا پاره و مخدوشکردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
لغو سفارش پرداخت شده قبل یا بعد از ارسال:
مبلغ های دریافتی شامل مالیات میباشد و در صورت لغو سفارش بدون دلیل مبلغ 9 در صد از مبلغ سفارش کسر و مابقی پرداخت خواهد شد. و برای سفارشات ارسالی هزینه ارسال و برگشت نیز به این مبلغ اضافه خواهد شد // لذا لازم الذکر است که قبل از سفارش از خرید خود مطمئن باشید.
اگر مشتری از خرید خود منصرف شود;
توجه بند 1: انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به محصولیی تعلق میگیرد که باز نشده باشد، هیچگونه دخل و تصرف، باز کردن بستهبندی اولیه، پلمپ، برچسبها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از محصول استفاده نشده باشد.
توجه بند 2: از آنجا که اسپات کالا یک وبسایت خردهفروشی آنلاین است، حق استرداد محصول طبق شرایط صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرفکننده است ( سفارش یک محصول به تعداد، مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمیشود).
– اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، می توانید با اطلاع دادن به پشتیبانی سفارش خود را لغو کنید.
– با استناد به “توجه بند 1” در این حالت، برگرداندن محصول پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکانپذیر است که محصول باز نشده باشد، در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد، و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود. همچنین اگر محصول به همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. لازم به ذکر است محصولهایی که به دلیل ماهیت خاص یا استفاده شخصی و با توجه به لزوم رعایت مسایل بهداشتی نمیتوانند بازپس داده شوند، از شمول این بند خارج هستند.
لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه محصول، حتی در بستهبندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.
همچنین در صورت انصراف از خرید، ارسال محصول به عهده مشتری خواهد بود.
اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد;
– با توجه به بستهبندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکتهای حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است
– لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که محصول در کارتن یا جعبه اصلی خود به اسپات کالا بازگردانده شود. برچسبزدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی محصول و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
– در صورتی آسیب دیدگی قابل مشاهده باشد، مشتری میتواند از تحویلگرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به آنیشاپ بازگردانده شود.
پس از بررسی محصولهای مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که محصول خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال میشود. در صورت استنکاف مشتری از تحویل محصولی سالم و بدون ایراد، محصولی مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت نزد آنیشاپ در واحد خدمات پس از فروش باقی میماند و با انقضای این مهلت آنیشاپ در قبال محصول و زیانهای وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
ضوابط و مسئولیتهای مربوط به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی
– اطلاعات هر محصول آرایشی بهداشتی در وبسایت اسپات کالا، صرفاً برای اطلاعرسانی است و جنبه مشاوره ندارد. خریدار باید قبل از استفاده از مواد آرایشی بهداشتی نسبت به کسب اطلاعات حرفهای و اخذ مشاوره از متخصص مربوط اقدام کند. همچنین، نظراتی که کاربران در خصوص محصول در وبسایت درج کردهاند، تجربه یا اطلاعات شخصی افراد است و برای آنها و اسپات کالا مسئولیتی ایجاد نمیکند. همچنین آنیشاپ مسئولیتی در قبال درستی اطلاعات فراهم شده روی بستهبندی محصول ندارد و مسئولیت آن با شرکت تولیدکننده محصولست.
– درصورت عدم آگاهی، اطلاع و ناتوانی مشتری در استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی و یا ایجاد خسارت نسبت به خود یا محصول، تمامی مسئولیتهای آن بر عهده مشتری است و فروشگاه اسپات کالا در این خصوص هیچگونه تعهدی نخواهد داشت.
در صورت تایید معیوببودن محصولی مرجوعی توسط شرکت تامین یا تولیدکننده، حداکثر تا یک ماه از تاریخ فاکتورامکان هماهنگی برگشت و مرجوع وجه به شما وجود دارد.
– آنیشاپ نسبت به عوارض جسمی و بیماریهای ناشی از استفاده محصولات آرایشی و بهداشتی (از قبیل حساسیتهای پوستی، جراحات و …) مسئولیت و پاسخگویی ندارد. انجام پیگیریهای لازم باید توسط مشتری و از طریق شرکتهای مربوط (نمایندگیها و تامینکنندگان رسمی محصول) انجام شود.